Kanapki z pastą z buraka

Kanapki wcale nie muszą być nudne!

Istnieje wiele różnych past do pieczywa, które urozmaicą każde śniadanie. 

Tym razem w roli głównej burak. 

Wiele osób będących na diecie ketogenicznej wyklucza to warzywo ze swojego menu. Tymczasem po okresie adaptacji niewielka ilość buraka może czasami być uwzględniona w jadłospisie. Tym bardziej, że są doskonałym sposobem na rozwinięcie swojej elastyczności metabolicznej, o którą jak warto dbać, aby cieszyć się zdrowiem i sprawną glikemią.

Dodatkowo buraki:

  • obniżają ciśnienie krwi
  • wspomagają pracę serca
  • łagodzą migreny
  • zwalczają zgagę wynikającą z nadmiaru soków żołądkowych
  • poprawiają wydolność i przyspieszają regenerację organizmu
  • są źródłęm magnezu, cynku, potasu, żelaza czy fosforu
  • dostarczają witamin z grupy B, C, A, K i E
  • stanowią żródło błonnika, kwasu foliowego oraz przeciwutleniaczy
Buraki mają wysoki indeks glikemiczny, jednak odpowiednio wkomponowane w posiłek nie spowodują nagłego wzrostu insuliny, dlatego siegaj po nie co pewien czas i ciesz się ich smakiem!

Po więcej przepisów zajrzyj także TUTAJ

Kanapki z pastą z buraka

Szukasz więcej przepisów?

Możesz również polubić

Dodaj komentarz